BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 29, 2010

Persepsi Kau dan Aku

Aku cuba melihat ideologi yang ditanamkan dalam kursus BTN ini dalam persepsi yang berlainan..

aku suka ambil positif daripada terus memikirkan negatif saja..

Hakikatnya, Melayu sendiri perlu bersatu padu di saat kaum ini sedang kucar-kacir..pedulikan kaum lain..jang dok sibuk nak gayang kaum Cina, India..macam mana orang nak bagi mandat, diri sendiri pun tak betul..lagi mau berlagak macam kau TUAN…bagi kaum lain pula, Melayu pula bersatu bukan untuk halau kau orang semua dari Malaysia ini, hanya perlu menunjukkan komitmen yang padu dalam mempertahankan negara berdepan dengan pelbagai cabaran mendatang..

Apa kata kepada semua, tak kira Melayu, Cina dan India yang cerdik pandai…cuba sesekali kau kaji balik macam mana PIAGAM MADINAH yang diperkenalkan oleh junjungan besar, Nabi Muhammad SAW boleh terbentuk..sekaligus berjaya dilaksanakan dengan jayanya…

Tapi..

apabila berdepan dengan pemikiran sempit, yang kononnya lebih berpengalaman, pasti ada yang menempelak aku..

biarkan..

terpulang..


1 comments:

afiq said...

kita x mcm indonesia, mereka ad 1 bgsa, iaitu indonesia, tp kita, melayu, cine, india, xde malaysia. tp yg lawaknya, mcm zahiril adzim kte, ble kt negare org, kite intro diri as malaysian, tp ble kt sni, kite intro diri as malayu, kite xde smgt malaysia, ak pun kadang2 mcm rasis jgak, sbb dr kecik di didik begitu, terdedah dgn persekitaran yg begitu, jd nk sala kn spe, ble kempem 1malaysia dijalan kn oleh pm, byk org pndg serong, tp bnde yg mcm ni lah ptt dr dulu kite buat.

hehe