BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 10, 2009

INDON




Kita sudah sedia maklum bahawa negara jiran kita iaitu "INDONESIA" mengalami masalah dari segi bilangan penduduk yang ramai dan masalah bencana alam dan sebagai nya..



Kita sebagai rakyat MALAYSIA yang bermurah hati dengan negara INDONESIA sentiasa menghulurkan bantuan kepada mereka seperti mangsa TSUNAMI yang lepas.



Tetapi sesetengah penduduk INDONESIA tidak bersyukur malahan mereka berasa tidak puas hati dengan negara MALAYSIA dan memprotes kerajaan MALAYSIA..


Mengapa mereka membuat sedemikian??



Adakah mereka berasa tidak puas hati kerana negara kita tidak mengalami masalah2 seperti yang mereka lalui?




dulu, bila Tunku memijak lambang Garuda, Sukarno terus lancar Ganyang Malaysia. sekarang, bila mereka bakar bendera kita, kita diam sahaja?



mana boleh!!!



lima tahun mereka menyeksa kita. 1962 sehingga 1966. macam-macam mereka lakukan. hantar pasukan payung terjun untuk membentuk gerila. orang Tanah Melayu yang baru saja cuba melepaskan lelah dijajah, diseksa komunis dan sebagainya terpaksa pula berdepan dengan mereka ini!




semuanya kerana Indonesia Raya aspirasi Sukarno itu tidak mampu dicapainya. apa yang boleh dilakukan bila Suruhanjaya Cobbold sudah memberikan keputusan mereka. majoriti rakyat Sarawak dan Borneo Utara British bersetuju. apa lagi yang tidak puas hatinya?



dan sejarah sudah membuktikan betapa ramai orang negeri kamu yang lari ke sini ketika itu kerana takut dengan pemerintahan kejam pemimpinnya? atau kamu buta sejarah? mahu dicucuk dengan buluh tajam baru kamu akan mengerti?!!


dan hari ini, kita mahu diam lagi?!!


ego!


dengki!


cemburu!


dan tidak berterima kasih!


sudah bermacam-macam bantuan dihulurkan, sudah banyak budi bahasa disampaikan, kamu masih sombong. semata-mata tarian! kenapa tidak kamu serang negara pemilik syarikat pengiklanan itu sahaja?! semua orang tahu tetapi tetap kamu butakan mata! kenapa? kamu pikir kami ini siapa? memang begitu lembut pendekatan pemimpin-pemimpin negara ini TETAPI janganlah kerana itu kamu mahu memijak-mijak kami.



tak sdar diri!!

1 comments:

Anonymous said...

sesungguh nya ada kaitan nya dgn pangkalan us di singapore.
bakal pemimpin sekalian umat imam mahdi dikatakan akan dtg dari bangsa dari timur siapakah bangsa itu?
wallahualam kalau saudara ada masa jenguk2 lah byk kupasan kupasan menarik mengenai bangsa kita sebarkan lah
http://holywar-efairy.blogspot.com/search/label/Alter%20Terahsia%20Bangsa%20Melayu