BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 2, 2009

indon ohh indon

aku bersimpati dengan ape yg berlaku kat Padang, Indonesia..
tanpa ade ape-ape tanda tetibe berlaku gempa bumi yang kuat yg mengorbankan lebih 1000 org kalo ikut ape yang aku baca kat paper.. dan jumlah korban plak makin meningkat..


Nape aku cakap Indonesia mungkin kena balasan Tuhan?



sebab baru beberapa minggu lepas kecoh isu tarian Pendet dari Bali yang kononnya diciplak oleh Malaysia.. siap buat kempen nak halau sume rakyat Malaysia yang ade kat Indonesia.. padahal Malaysia xpenah campur ape pun.. sume tu Discovery Channel yang buat.. alih-alih Malaysia yang kena.. masuk akal ke? okey korang buat la sweeping Malaysia kat Indonesia tu.. nnt kitorang buat sweeping Indonesia plak.. baru korg merempat kat negara sendiri..



tapi Tuhan Maha Berkuasa..



slalu membela orang yang dizalimi.. akhirnya negara Indonesia ditimpa bala bencana.. siapa yang akan tolong? Malaysia yang baik hati ni jugak la.. kes ni sama macam ape yang berlaku pada tahun 2004 dulu.. masa tu Indonesia kecoh pasal isu Pulau Sipadan rasanye.. provok Malaysia macam-macam.. last-last kena tsunami.. sape yang banyak tolong? Malaysia jugak..


orang cakap kali pertama kena itu pengajaran.. kena kali kedua itu kebodohan.. kalo kena kali ketiga nanti ................ lu pikir la sdiri..

0 comments: