BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 30, 2010

goodbye twenty ten!

2010

semakin menghampiri penghujungnya

tahun yang banyak cabaran dan dugaan

tahun yang banyak mengubah hidup aku

tahun yang banyak mengajar erti kehidupan

chewahh


tahun ini juga aku kehilangan rakan karib dari kecil

ALLAHYARHAM AFFIZAN

tahun ni jugak aku hilang lappy aku

tahun ni jugak hampir aku redha dengan kami

tapi

pahit pahit pun ada manis jugak

adil kan?

alhamdulillah

tapi tahun baru saya masih tiada azam.

masuk tahun ni umur dah 21.
tak tahu berapa tahun atau hari yang tinggal.

mulut jahat saya ni pun , sampai masa nanti perlu berhenti mengata.

saya tak pasti , tapi mungkin ramai yang terasa.


sekarang mari kita cuba bahagiakan seramai manusia yang kita mampu.

saya tak ingat bila, tapi saya pernah dengar tentang teori senyum.

smile and the world will smile back at you.

teori ini adalah seperti teori MLM yang tiada bermodalkan apa-apa.

cuba senyum pada seorang stranger jika terserempak tepi jalan,

pasti dia senyum .

jadi di situ sudah ada dua senyum,

dan bila semua orang lakukan perkara yang sama,

pasti semua orang akan senyum.

bayangkan 4juta manusia senyum, lagi 4juta akan senyum balik.

dan bila 20juta senyum, 20juta lagi akan senyum balik

macam lagu malique "Senyum" hehe


jadi keluar dari rumah nanti, senyum.

buatkan senyum adalah setting default muka bila

bertembung dengan sesiapa.

ini adalah lebih baik dari derma ikhlas cek besar
untuk masuk dalam TV dan suratkhabar.

kan?


tahun ni jugak ajar saya kuat hadapi orang.

sebab saya percaya buat baik dibalas baik.

kalau orang buat jahat tak mintak la kena jahat kat die balik huhu.

tak baik.

tapi biar la orang sedar sendiri ape die buat kat orang lain

jangan rasa diri kat atas sangat.

okeh.

just read this articles

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan MENYESAL.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...
Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA
apabila dia menjadi milik orang lain..
Kamu juga yang akan MENYESAL...

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang.
Setelah dia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya
selagi dia mengingatimu....

love the words, simple kan?

tu je la suka duka 2010.

harap apa yang gembira boleh dikekalkan yang sedih boleh buang jauh jauh

thank you everyone for supporting me all through this year.

hope hope hope 2011 will be difference,

full of excitement maybe.

aminn.

3 comments:

kertas dan plastik said...

tahun ni jugak ajar saya kuat hadapi orang.


-love this words:)

chapet said...

TQ keyla

azroy arman said...

..new year is not abt merely getting new resolutions..it's about establishing the NEW you..changes are good...even Islam teaches us the concept of Hijrah..if you think that u r good, there are always opportunities to be better..my wishes n prayers for your success dear chapet for the NEW year and beyond..